GYÖMRŐI HÍRHATÁR - Egy vita miatt nincs, aki takarítsa az ecseri vasútállomást

GYÖMRŐI HÍRHATÁR
   
 2024.04.26.
 Péntek
Ma Ervin napja van.
Holnap Zita napja lesz.
   EUR árfolyam
   392,91 Ft
   CHF árfolyam
   401,27 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2017. 01. 22. 16:48     


Egy vita miatt nincs, aki takarítsa az ecseri vasútállomást
Egy vita miatt nincs, aki takarítsa az ecseri vasútállomást. A település problémája nem egyedi, pedig az ország egyik legforgalmasabb elővárosi vonaláról van szó - írja a HVG.hu.

Fotó: HVG/Fazekas István


A Hvg.hu-n jelent meg egy cikk  arról hogy hiába várják a MÁV hómaróit az ecseri vasútállomás utasai: a Budapest melletti település egy szerződéses vita foglyává vált, emiatt a település nem takaríthat, a vasúttársaság meg nem teszi. Ecser egyike annak a két tucat településnek, ahol 2010 után az önkormányzat vette át a vasútállomás vagy megálló üzemeltetését a MÁV-tól. A település ezt az után kérte, hogy az állomás felújítását követően jegypénztáros helyett automatával oldották meg a jegykiadást, a váróterem pedig üresen maradt.

 

A feladatot a helyi önkormányzat kommunális szolgáltató cége látta el 2014 végéig, amikor lejárt az erről szóló szerződés. 2015-ben sikertelenül próbálták a felek meghosszabbítani, közben az önkormányzat – a korábbi éves 1,6 millió forintos díj helyett – ingyen látta el az állomás és az épület karbantartását.  Hosszabb egyeztetés kellett ahhoz, hogy a peront is tisztán tarthassák, ez ugyanis üzemi terület, így a takarításhoz is tanfolyamot kellett elvégezni – mondta el a hvg.hu-nak Gál Zsolt polgármester.

 

Az elmaradt díjat később kifizette a MÁV, ám 2015 novemberében úgy döntöttek: mégsem írják alá a megújított szerződést sem Ecserrel, sem a többi hasonló helyzetben levő településsel. Ezt akkor úgy indokolták, hogy új konstrukció megalapozásán dolgoznak az állomások fenntartására, részben saját erőforrással, részben közfoglalkoztatottakkal, az önkormányzatokkal is együttműködve.

 

A HVG teljes cikke itt olvasható >>


UPDATE:


A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága levelet juttatott el szerkesztőségünkhöz, amiben a fenti cikkhez számos észrevételt fűzött. Kérték, hogy az írást egészítsük ki az alábbiakkal:

 

"A MÁV nem „két tucat településsel”, hanem kilencven önkormányzattal kötött együttműködési megállapodást, a partnerségi program eddigi tapasztalatai igen kedvezőek.

 

Jelenleg nincs érvényes szerződés az ecseri önkormányzat és a MÁV Zrt. között az együttműködésről, így szerződéses vita sincs a felek között. A jövőbeli megállapodás részleteiről zajlanak az egyeztetések.  A szerződéskötés Ecser önkormányzatával előkészítés alatt áll, az önkormányzat legutóbbi, 2016 decemberében kézhez kapott hivatalos levelére, észrevételeire a válaszunk elkészült, ez tartalmazza – például az üzemeltetési költségekre vonatkozó – hivatalos álláspontunkat is. Cikkében tévesen szerepel, hogy „a MÁV például azt szerette volna, hogy az önkormányzat feladata legyen az utasok biztosítása”. Az utasbiztosítás átterhelése nem szerepel a feltételek között, csak a megállapodásban foglalt, átadott tevékenység el nem végzéséből fakadó felelősségvállalás része a szerződésnek.

 

A peronok takarításával, a hó- és síkosságmentesítéssel a vasúttársaság  külső céget bízott meg, a vállalkozó (nem a cikkben említett konzorcium) szerződés alapján végzi a munkát.

 

Szeretnénk leszögezni, hogy a peronok takarításához ugyanolyan munkavédelmi oktatásra van szükség, mint bármely más MÁV területen történő munkavégzéshez, hiszen az érvényes szabályok szerint csak olyan személy kaphat belépési engedélyt a MÁV területére munkavégzés céljából, aki részesült a megfelelő munkavédelmi oktatásban, de speciális, „perontakarításhoz szükséges tanfolyam” nincs.

 

A síkosságmentesítés szabályozására vonatkozó leírása sem valós: nem előírás ugyanis sem a hómaró, sem a vegyszer használata.

 

Téves következtetésen alapszik az egy állomásra jutó takarítás összegére vonatkozó számítása is. Egyrészt azért, mert a cikkében említett 4,4 milliárd forint összegű szerződés 424 szolgálati hely üzemi és utasforgalmi területeire vonatkozik és nem egy, hanem 3+1 évre szól. Azaz, ha ki szeretné számolni az egy állomás takarítására jutó átlagos összeget, akkor a 4,4 milliárdot először 4-gyel, majd 424-gyel kellene elosztania. Ha az így kapott számot szeretné összehasonlítani az önkormányzatnak ajánlott összeggel, akkor még 2-vel el kellene osztani a kapott adatot, mivel együttműködés esetén az önkormányzatok csak az utasforgalmi területek gondozásában, takarításában vesznek részt, a másik esetben szereplő vállalkozók viszont az üzemi területeken is végeznek munkát."

 


További hírek

  Mitől olyan realisztikus, de mégis biztonságos az airsoft lövedék?
2024. 04. 26. 11:58 gyomroi-hirhatar.hu
  Nehogy tragikus hős legyen
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  Állami revizorok ellenőrzik titokban a betegeket a kórházakban
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  A bántalmazott nép és a kritikát nem tűrő remény
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Neked milyen álmaid irodája?
2024. 04. 17. 10:50 gyomroi-hirhatar.hu
  Családi nyaralás Ausztria legnagyobb UNESCO parkjában
2024. 04. 15. 15:34 gyomroi-hirhatar.hu
  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport