|
|
|
Tweet |
|
|
|
Ahogy korábban írtuk, az M0-s körgyűrű M5-ös autópálya és M4-es autóút (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. A jövőben tehát az autópályát vagy autóutat jelző tábla szinte kivétel nélkül a fizetős szakasz kezdetét is jelöli.
Gyenes Levente, Gyömrő polgármestere Facebook-oldalán fejtette ki véleményét az M0 útdíj elkerülése érdekében. A polgármester „Perem” kártyát vezetne be, amely a fővárosi agglomeráció településein lehetne kiváltani, de csak az ottani lakcímkártyával rendelkezőknek.
„Sokat gondolkodtam az elmúlt napokban, hogyan lehetne az agglomerációs településeken élő, ingázó autósok útdíját kikerülni” – kezdi Gyenes Levente saját Facebook-oldalán.
„Sokan használják az egyre bővülő körgyűrűt, zömében környékbeliek, de nagyon nagy a tranzitforgalom is” – folytatta.
Ezért a polgármester azzal a javaslattal állt elő, hogy egy olyan éves lejáratú "PEREM" kártyát kellene bevezetni, amely a főváros agglomerációs településein váltható csak ki, az ottani lakcímkártyával rendelkezőknek.
A városvezető elképzelései szerint a kártya hasonló lenne a főváros egyes kerületeiben használatos parkolási kártyákhoz, matricákhoz, amellyel ingyenessé teszik az ott élők parkolását.
„A PEREM kártya az ingázás ingyenességét biztosítja az agglomerációban élőknek, sőt, akár MÁV és BKK kombinált bérletek kedvezményes vásárlását is lehetővé teheti”– írta
Mivel ez bevételkiesést okozhat a tervezetthez képest, ezért Gyenes Levente szerint érdemes megfontolni, hogy a külföldi járművek magyarországi úthasználatáért terhelési díjat számítsanak fel egységesen.
Kapcsolódó cikkek a témaban: Útdíj - Pest megye önkormányzata a döntés átgondolását kéri Gyál fideszes polgármestere is tiltakozik az M0-ás fizetőssé tétele ellen Az autóutak is fizetősek lesznek januártól, nem csak az M0-s Január elsejétől fizetős lesz az M0-s
Fotó: MTI/Kovács Attila
|
|
|
|