GYÖMRŐI HÍRHATÁR - A leggyakoribb B2B marketing betegségek, melyeket fontos ismerni

GYÖMRŐI HÍRHATÁR
   
 2025.04.24.
 Csütörtök
Ma György napja van.
Holnap Márk napja lesz.
   EUR árfolyam
   407,43 Ft
   CHF árfolyam
   433,07 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2024. 05. 13. 17:27     


A leggyakoribb B2B marketing betegségek, melyeket fontos ismerni
Akik már jó ideje jelen vannak az üzleti életben, bizonyára hallottak arról a nem igazán helytálló (inkább nevetséges) tézisről, mely szerint a B2B kereskedelem a sales és a kapcsolatok révén működik, nem pedig a marketing által. Alábbi írásunkban bemutatunk néhány klasszikus marketing “betegséget”, melyeket érdemes ismernie mindazoknak, akik még nem adták fel a reményt.

A két leggyakoribb hiba és megoldásuk

 

B2B marketing minden platformon egyszerre: ezzel csupán az a probléma, hogy a cég mindenütt elkezd ész nélkül (nulla célzással) hirdetni, tetemes mennyiségű pénzt elemésztve feleslegesen, ráadásul azzal sem számol, hogy a B2B marketing aktivációs fázisa hosszú. 

 

Ennek megoldásaként a marketing büdzsé megtervezését javasoljuk, mégpedig úgy, hogy figyelembe vesszük a hosszabb időtartamot (ami körülbelül 6 hónap, plusz az átlagos sales ciklus hosszának felel meg) az első eredmény megjelenéséhez. A sikerhez folyamatos kommunikációra lesz szükség, azaz érdemesebb kevesebbet költeni, de azt viszont ésszel és tervezetten. 

 

Szintén gyakori hiba, hogy a vállalatvezetők, vállalkozók nem fordítanak figyelmet a nem konvertáló leadekre. Ez lényegében hasonló, mint az elsőként vázolt eset, hiszen itt is arról van szó, hogy megy ezerrel a hirdetés, aki “lepattan”, azt általában lesajnálják, leszólják, pedig B2B-ben ritkán esik meg az, hogy a kiváló ügyféljelöltek azonnal ráharapnak a csalira. 

 

Ezekkel az értékes “alapanyagokkal” nem foglalkozni vétek volna. A megoldás a részletes customer journey kidolgozása a nem konvertáló leadekre, illetve fontos az elköteleződés erősítésére, segítésére koncentrálni. A jó hír, hogy számos olyan eszköz rendelkezésünkre áll, amelyek ebben a hasznunkra lehetnek. Például retargeting, email marketing, videós tartalmak és még sorolhatnánk.

 

A legnagyobb félreértés a B2B marketing kapcsán

 

Nagyon sok vállalat úgy véli, hogy a marketing azzal egyenlő, hogy pörögnek a hirdetések, a beérkező leadekre pedig azonnal ráugrik egy-egy saleses kolléga, akik majd ügyesen behalásszák ezeket a hideg leadeket. 

 

Sajnos ennél nagyobbat aligha tévedhetnének. A valóságban ugyanis mindez nem így működik. Ennél a “betegségnél” kimarad a leadek automatikus felmelegítése, enélkül pedig nem is meglepő, ha nem jönnek az eredmények, vagy messze nem olyanok, mint várnánk.

 

Elsőként el kell fogadni a tényt, hogy a PPC nem egyenlő önmagában a marketinggel, ugyanakkor fontos megérteni azt is, hogy miért lényeges a leadek kezelése, egyáltalán hogyan érdemes ezt menedzselni, valamint nem maradhat el a SQL/MQL arány mérése sem. A cél, hogy ez minél magasabb legyen. 

 

Végzetes hiba: ha nincs automatizálás

 

Nem maradhat ki a sorból a következő súlyos hiba sem, azaz hogy nem foglalkozik a cég a marketing automatizálással, holott elérhetők olyan B2B marketing eszközök, amelyekkel könnyedén belefoghatunk, ráadásul csatornánként külön is indíthatunk pilot projektet. Ehhez persze szakemberek segítségét is igénybe vehetjük, például a 7Blog online marketing ügynökségét.



 


További hírek

  Hiába szonár és drón, napok elteltével sem találják a halásztelki csónakbaleset áldozatait
2025. 04. 23. 11:50 hirhatar.hu
  Le kell menni kutyába, hogy megmaradjanak Újpest történelmi értékei
2025. 04. 23. 11:50 hirhatar.hu
  Országos sztrájkba kezdtek a közszolgálati dolgozók
2025. 04. 23. 11:50 hirhatar.hu
  Sajnos a Magyar Televízió is elbúcsúztatta Ferenc pápát
2025. 04. 22. 10:26 hirhatar.hu
  A honvédelmi miniszter távozását követeli az ország fele
2025. 04. 22. 10:26 hirhatar.hu
  „Letiltottak” – véli a volt MSZP-s EP-képviselő
2025. 04. 22. 10:26 hirhatar.hu
  Ide figyelj te Lajos
2025. 04. 21. 15:17 hirhatar.hu
  Húsvét, Bucsa, Lázár és a magyar keresztények
2025. 04. 21. 15:16 hirhatar.hu
  Húsvéthétfőre virradva elhunyt Ferenc pápa
2025. 04. 21. 15:16 hirhatar.hu
  Gulyás Gergely és az elsiratott második világháború
2025. 04. 20. 09:24 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport