GYÖMRŐI HÍRHATÁR - A leggyakoribb B2B marketing betegségek, melyeket fontos ismerni

GYÖMRŐI HÍRHATÁR
   
 2024.05.29.
 Szerda
Ma Magdolna napja van.
Holnap Zsanett, Janka napja lesz.
   EUR árfolyam
   384,95 Ft
   CHF árfolyam
   389,20 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2024. 05. 13. 17:27     


A leggyakoribb B2B marketing betegségek, melyeket fontos ismerni
Akik már jó ideje jelen vannak az üzleti életben, bizonyára hallottak arról a nem igazán helytálló (inkább nevetséges) tézisről, mely szerint a B2B kereskedelem a sales és a kapcsolatok révén működik, nem pedig a marketing által. Alábbi írásunkban bemutatunk néhány klasszikus marketing “betegséget”, melyeket érdemes ismernie mindazoknak, akik még nem adták fel a reményt.

A két leggyakoribb hiba és megoldásuk

 

B2B marketing minden platformon egyszerre: ezzel csupán az a probléma, hogy a cég mindenütt elkezd ész nélkül (nulla célzással) hirdetni, tetemes mennyiségű pénzt elemésztve feleslegesen, ráadásul azzal sem számol, hogy a B2B marketing aktivációs fázisa hosszú. 

 

Ennek megoldásaként a marketing büdzsé megtervezését javasoljuk, mégpedig úgy, hogy figyelembe vesszük a hosszabb időtartamot (ami körülbelül 6 hónap, plusz az átlagos sales ciklus hosszának felel meg) az első eredmény megjelenéséhez. A sikerhez folyamatos kommunikációra lesz szükség, azaz érdemesebb kevesebbet költeni, de azt viszont ésszel és tervezetten. 

 

Szintén gyakori hiba, hogy a vállalatvezetők, vállalkozók nem fordítanak figyelmet a nem konvertáló leadekre. Ez lényegében hasonló, mint az elsőként vázolt eset, hiszen itt is arról van szó, hogy megy ezerrel a hirdetés, aki “lepattan”, azt általában lesajnálják, leszólják, pedig B2B-ben ritkán esik meg az, hogy a kiváló ügyféljelöltek azonnal ráharapnak a csalira. 

 

Ezekkel az értékes “alapanyagokkal” nem foglalkozni vétek volna. A megoldás a részletes customer journey kidolgozása a nem konvertáló leadekre, illetve fontos az elköteleződés erősítésére, segítésére koncentrálni. A jó hír, hogy számos olyan eszköz rendelkezésünkre áll, amelyek ebben a hasznunkra lehetnek. Például retargeting, email marketing, videós tartalmak és még sorolhatnánk.

 

A legnagyobb félreértés a B2B marketing kapcsán

 

Nagyon sok vállalat úgy véli, hogy a marketing azzal egyenlő, hogy pörögnek a hirdetések, a beérkező leadekre pedig azonnal ráugrik egy-egy saleses kolléga, akik majd ügyesen behalásszák ezeket a hideg leadeket. 

 

Sajnos ennél nagyobbat aligha tévedhetnének. A valóságban ugyanis mindez nem így működik. Ennél a “betegségnél” kimarad a leadek automatikus felmelegítése, enélkül pedig nem is meglepő, ha nem jönnek az eredmények, vagy messze nem olyanok, mint várnánk.

 

Elsőként el kell fogadni a tényt, hogy a PPC nem egyenlő önmagában a marketinggel, ugyanakkor fontos megérteni azt is, hogy miért lényeges a leadek kezelése, egyáltalán hogyan érdemes ezt menedzselni, valamint nem maradhat el a SQL/MQL arány mérése sem. A cél, hogy ez minél magasabb legyen. 

 

Végzetes hiba: ha nincs automatizálás

 

Nem maradhat ki a sorból a következő súlyos hiba sem, azaz hogy nem foglalkozik a cég a marketing automatizálással, holott elérhetők olyan B2B marketing eszközök, amelyekkel könnyedén belefoghatunk, ráadásul csatornánként külön is indíthatunk pilot projektet. Ehhez persze szakemberek segítségét is igénybe vehetjük, például a 7Blog online marketing ügynökségét.



 


További hírek

  Kizárták az RMDSZ-t a román kormánykoalícióból Orbán tusványosi beszéde miatt
2024. 05. 24. 11:06 hirhatar.hu
  Több villamos lesz Budapesten
2024. 05. 24. 11:06 hirhatar.hu
  Tíz éve szellemtanya a battonyai szellemfalu
2024. 05. 24. 11:06 hirhatar.hu
  Milyen árakkal találkozhatunk műanyag ablak esetén?
2024. 05. 24. 10:29 gyomroi-hirhatar.hu
  Hozd magad a Szigeten!
2024. 05. 20. 10:38 hirhatar.hu
  Összművészeti programkavalkád a Dunakanyarban: jön a VéNégy Fesztivál és Színházi Találkozó
2024. 05. 17. 15:12 hirhatar.hu
  Legendás szupersztárt, a „pop örökös királynőjét”, valamint megannyi fejlesztést, újítást jelentett be a Sziget
2024. 05. 16. 18:26 hirhatar.hu
  A leggyakoribb B2B marketing betegségek, melyeket fontos ismerni
2024. 05. 13. 17:27 gyomroi-hirhatar.hu
  Cserhalmi György is nekiment Vidnyánszkynak Kulka miatt
2024. 05. 12. 10:09 hirhatar.hu
  Kalandozás a Börzsöny nyugati felén
2024. 05. 12. 10:09 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport