|
|
|
Tweet |
|
|
|
A tervezett új vágány Monoron ágazik majd el a fővonaltól, és 22 km hosszúságban vezet majd a repülőtérhez. Ez a változat, amely nagyvasúti összeköttetéssel oldja meg a repülőtér elérését nem csak a Budapestről utazóknak, hanem a szolnokiaknak is megkönnyíti az utazását, így előnyösebbnek tűnik a korábbi elképzelések közt szereplő magasvasúti, vagy szárnyvonali koncepciókhoz képest. A monori elágazás megépítésével ráadásul az InterCity forgalomba közvetlenül is integrálható lesz a repülőtér, amely megkönnyíti majd a távolabbi nagyvárosokból érkező utasok eljutását is.
Gyorsabb eljutás, kihasználatlan lehetőségek
A Liszt Ferenc repülőtér utasforgalma idén várhatóan eléri a 17 millió főt. A repülőtér és a főváros közötti forgalom jelenleg javarészt közúton bonyolódik, így a kötöttpályás, környezetbarát vasúti eljutás jelentősen tehermentesítené a főváros bevezető útjait, így különösen az M4-est és annak városi szakaszát. Mivel sok gyömrői ezt az útvonalat használja a főváros elérésére, közvetve az autósok számára is előnyöket, a forgalom csökkenését, gyorsabb eljutást eredményezhet majd a vasúti összeköttetés kiépülése.
(Üllő és Gyömrő korábbi polgármestere a közös projekt kezdeményezésekor. Fotó: Facebook)
Az M4-es gyorsforgalmi út kiépülése és Ferihegy közelsége egyebekben eddig kihasználatlan gazdasági előnyöket biztosít Gyömrő számára. Még a korábbi városvezető, Mezey Attila idejében készültek tervek egy Üllői bekötőút mellett ipari park kiépítésére, mely jelentős bevételeket, a városfejlesztéshez anyagi forrást biztosíthatott volna városunk számáéra. A Gyenes Levente féle új városvezetés alatt úgy néz ki ezek a tervek elhaltak, illetve nem rendelkezünk olyan információkkal, hogy ezt a városunk számára hasznos elgondolást az új vezetés felkarolná, továbbvinné.
A következő Uniós ciklusban lesz pénz a vasútra
A kormány célja, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér ne csak hazánk, hanem Kelet-Közép-Európa egyik legjelentősebb belépőpontja legyen, amely tovább erősíti Magyarország európai és regionális pozícióját. Az ide vezető vasútvonal kiépítése azonban 100 milliárdos nagyságrendű összegekbe kerül, így célszerű Uniós forrásokat igénybe venni a fejlesztéshez. Ennek tükrében a tényleges megvalósítás várhatóan a 2021-2027 közötti Európai Uniós költségvetési ciklusban történik meg a kivitelezés elindításához szükséges döntés megszületését követően. A reptéri vasúti eljutás országos vasúthálózatba történő integrációját egyebekben a Karácsony Gergely főpolgármester is támogatja. |
|
|
|