. Ma Konrád, Tivadar napja van.
Megtörtént esetek: két ok, miért ne hajts gyorsan
2014-11-16 12:13:59
Megtörtént esetek: két ok, miért ne hajts gyorsan

Megtörtént esetek: két ok, miért ne hajts gyorsan

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság illetékességi területén 2014. január 1. és szeptember 30. közötti időszakban bekövetkezett személyi sérüléses közlekedési balesetek jelentős hányada a relatív gyorshajtás következménye. A járművezetők nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően választották meg a járművük sebességét.

 

Nézzük, mit is jelent ez pontosabban.

 

Nem az útviszonyoknak megfelelő közlekedés


Példaként vehetjük azt az esetet, amikor lakott területen kívüli útszakaszon közlekedünk, ahol a megengedett maximális sebesség a 90 km/h. Jogilag ennyivel is lehet közlekedni, ám például bukkanó, rossz minőségű útburkolat, beláthatatlan útkanyarulat, stb. miatt a 90 km/h helyett a 60, vagy 70 km/h lenne a biztonságos sebesség.

 

Megtörtént eset:


Egy októberi hajnali órában, egy fiatal sofőr közlekedett személygépkocsival lakott területen belül a megengedett sebességgel. Egy lassabban haladó gépkocsit utolérve - ­még mindig a megengedett 50 km/h sebességgel ­- annak előzésébe kezdett, ám nem vette figyelembe, hogy a csúszós, nyálkás, hideg aszfalt már nem tapad úgy, ahogyan azt normál körülmények között megszokhatta. Az autó megcsúszott, a sofőr elvesztette uralmát járműve felett és egy oszlopnak csapódott. A balesetben négyen megsérültek, ketten életüket vesztették.

 

Nem a látásviszonyoknak megfelelő közlekedés

 

Ismerjük azt az útszakaszt, ahol közlekedünk. Tudjuk hol, milyen kanyar van, milyen az aszfalt minősége, ezért a megszokott sebességgel haladunk. Egy dolgot azonban elfelejtünk: köd, sűrű eső, szmog, szürkület, stb. miatt a látótávolság csökken, később vesszük észre a veszélyt. Az egyetlen megoldás az, hogy a sebességet - függetlenül attól, hogy jogilag közlekedhetünk az adott útszakaszra megengedett sebességgel - csökkentjük, így a reakcióidő alatt megtett út és azzal együtt a féktávolság is csökken.

 

Megtörtént eset:


A baleset januárban, késő este, lakott területen kívüli útszakaszon történt. A sűrű köd miatt egy személyautó a megengedett 90 km/h sebesség helyett 50 km/h sebességgel haladt. Egy autóbusz a tanúk elmondása alapján 60-70 km/h sebességgel - tehát a megengedett sebességhatáron belül - utolérte, majd az előzésébe kezdett. A rossz látási viszonyok miatt későn észlelte a szemből érkező személygépkocsit, így azzal frontálisan ütközött. A baleset következtében két személy életét vesztette.

 

A sebességkorlátozó jelzőtáblákon látható számok nem a kötelező sebességet mutatják. Ahogy a defenzív vezetés rövid, tömör megfogalmazása tartalmazza: A tilosat sohasem; a kötelezőt mindig; olykor még a megengedettet SEM.

 

(police.hu)

 

 

 

 

Utoljára frissítve: 2014-11-16 12:41:49

További híreink
Bodrogi Gyula 90 éves lett
Bodrogi Gyula, a Nemzet Színésze, Kossuth-díjas, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, színházi szerepek, tévéfilmek és sorozatok százainak megformálója, 90. születé...
2024-04-13 08:33:54, Hírek, Rendőrségi hírek Bővebben
Voltak turistaházaink a Budai-hegyekben is
Néhány hónapja egy nyitott esőház készült el a Nagyszénás-hegy csúcsa alatt, pontosan ott, ahol egykor a Munkás Testedző Egyesület turista-menedékháza állt. Mára azonban ...
2024-04-09 19:50:17, Hírek, Rendőrségi hírek Bővebben
Kútmélyre zuhant a „Petőfi-film” nézettsége
A Petőfi Sándorról és a márciusi ifjakról szóló történelmi kalandfilmet a nyitóhétvégéjén több mint 75 ezren nézték meg a magyar mozikban, ezzel a Covid utáni időszak leg...
2024-03-28 21:01:23, Hírek, Rendőrségi hírek Bővebben

Hozzászólások

Még nem érkezett be hozzászászólás! Legyen ön az első!

Hozzászólás beküldéséhez kérjük lépjen be vagy regisztráljon!
Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Egy őrbottyáni földtulajdonos több mint kétmilliárd forintos kártalanítást követel, miután tervei szerint term...
Bővebben >>