Lehet, hogy jövőre távozik a Tesco Magyarországról? |
2014-10-24 13:16:30 |
A Morgan Stanley pénzügyi csoport úgy véli, a Tesco esetében az a legvalószínűbb, hogy 2015. évi eladása esetén Thaiföld és Dél-Korea mellett Kelet-Európából vonulnak majd ki, így magyarországi üzleteit is bezárja. Néhány külföldi ágazat eladása azért került szóba, mert tegnap távozott posztjáról Sir Richard Broadbent, a Tesco vezetője, miután bejelentette, hogy a vállalat eredménye több mint 90 százalékkal esett. A Morgan Stanley legutóbbi jelentésében azt javasolta, hogy a vállalat szabaduljon meg néhány külföldi áruházláncától. Jelezte: 40 százalék valószínűséggel ezt az áruházlánc kénytelen is lesz meglépni.
Miközben nőtt a magyarországi Tesco forgalma A vállalatnak legalább fél évébe tellene felszámolni magyarországi áruházait, amire azért sem lenne oka, mert azok lényegesen kedvezőbb mutatókat értek el, mint hazájában, Angliában. Hozzánk hasonlóan jó eredménnyel Lengyelországban és a cseheknél teljesített a hipermarket-lánc, a régió vezető növekedését ez utóbbi ország mutatta fel. A magyarországi forgalomnövekedés az augusztus végén záródott félévben 1 százalék volt a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Európában a Tesco Magyarországon kívül csak Csehországban (+1,5 százalék) és Lengyelországban (+1 százalék) tudott elérni forgalombővülést. A legnagyobb mértékben, Írországban csökkent a féléves forgalma, 6,4 százalékkal.
Magyarországon tovább nőtt az online rendelések száma. A Tesco Online Bevásárlás Szolgáltatás tovább fejlődött Budapesten és vonzáskörzetében, valamint Szegeden és környékén, ami újabb munkahelyek teremtésére adott lehetőséget.
A helyi beszállítóktól származó termékek aránya tovább bővült, országos elérhetőséget biztosítva ezzel kisebb magyar vállalkozásoknak is.
1400 középiskolai- és egyetemi hallgatónak nyílt lehetősége arra, hogy részt vegyen a Tesco szakmai gyakorlatot biztosító programjában. A kormánnyal kötött stratégiai megállapodás szellemével is összhangban az első félévben 8600-an vettek részt készségfejlesztő tréningeken, és csaknem ezren szereztek OKJ-minősítésű szakképesítést.
A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarketlánca és egyik legnagyobb brit befektetője. Több mint 20 000 magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával átlagosan 100-300 új munkahelyet hoz létre. A vállalat Magyarországon már több mint 200 áruházat nyitott, és piacvezetőként több mint hárommillió vásárlót szolgál ki minden héten. A Tesco mintegy 1500 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, az élelmiszerválasztékában pedig 3200 saját márkás termék található, ennek nagyjából fele magyar termék. Gyömrői Hírhatár/MTI
Utoljára frissítve: 2014-10-24 13:29:50 |