. Ma Márk napja van.
Egy napon a Black Friday és a Ne vásárolj semmit! nap is
2015-11-27 08:03:22
Egy napon a Black Friday és a Ne vásárolj semmit! nap is

Egy napon a Black Friday és a Ne vásárolj semmit! nap is

A "Black Friday" csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - idén november 27-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.


A Media Markt és az NRC marketingkutató közös felmérése szerint a promóció Magyarországon sem ismeretlen, a 18-59 éves, internethasználó lakosság 72 százaléka hallott már róla. A korcsoport 22 százaléka tervezi is, hogy vásárol, a felmérés szerint elsősorban a 18-39 éves, felsőfokú végzettségű, budapesti és közép-magyarországi, illetve kelet-magyarországi férfiak érdeklődnek.


Az áruház kiválasztásánál a válaszadók számára a legfontosabb szempont az ár, a széles választék és a garanciális feltételek.


A legnagyobb az érdeklődés az elektronikai, ezen belül is leginkább a számítástechnikai termékek, a könyvek, a ruházati és szépségápolási cikkek, valamint a sportszerek és a sportruházat iránt.


A többség, 54 százalék elsősorban online tervez vásárolni, 35 százalékot az online és offline vásárlási mód is érdekli, kizárólag áruházban pedig csak a válaszadók 11 százaléka vásárolna.


A csak online vásárlók esetében a 30-39 éves, közép- és felsőfokú végzettségű, budapesti és kelet-magyarországi férfiak vannak többségben. Az áruházi vásárlást tervezők között viszont a 30-39 éves, alapfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és vidéki nők vannak a legtöbben - derül ki a felmérésből.


A kutatás a magyar internethasználó lakosságra vonatkoztatva reprezentatív.


A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tájékoztatása szerint az internetes vásárlások egyre népszerűbbek, a bővülésben a vásárlási szokások átalakulása és az internetes vásárlásba vetett bizalom növekedése egyaránt szerepet játszik.


Az e-kereskedelemben rendszeresen részt vevő lakosság aránya folyamatosan emelkedik Magyarországon, 2014-ben 20 százalék volt; ugyanakkor az EU 28-ak átlaga 41 százalék.


Az elmúlt évtizedben folyamatosan bővült a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma, 2005 és 2014 között 6,6-szorosára.


Idén az első háromnegyed évben a teljes hazai kiskereskedelmi forgalomból a csomagküldő és internetes vásárlások 2,2 százalékkal részesedtek, az árbevétel pedig 145,6 milliárd forint volt, az egy évvel korábbinál 26 százalékkal több.


A KSH közleményében azt is említette, hogy idén ugyanarra a napra esik a karácsonyi bevásárlás kezdetét jelentő "Black Friday" akció és a "fogyasztói böjtként" ismert Ne vásárolj semmit! nap.


MTI

További híreink
Nehogy tragikus hős legyen
Míg a kérdésén gondolkodtam, „Hogy bírod lelkileg ezt a sok valóságot a fejedben?”, ő már válaszolt is: „Ha engem kérdezel, én fáradt vagyok a félelemtől” – Bruck András ...
2024-04-21 10:22:54, Hírek, Színes Bővebben
Állami revizorok ellenőrzik titokban a betegeket a kórházakban
Az orvosok és az egészségügyi szakdolgozók munkáját és kórházi jelenlétét mostantól váratlanul ellenőrizhetik, a hét akármelyik napján, minden napszakban. Az Országos Kór...
2024-04-21 10:22:52, Hírek, Színes Bővebben
Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
A politikusok korrupciós ügyeit és a gazdasági szereplők visszaéléseit szeretné felgöngyölíteni oknyomozó csapatával Havas Henrik. A legendás televíziós szakember a napok...
2024-04-18 17:49:41, Hírek, Színes Bővebben

Hozzászólások

Még nem érkezett be hozzászászólás! Legyen ön az első!

Hozzászólás beküldéséhez kérjük lépjen be vagy regisztráljon!
Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Egy őrbottyáni földtulajdonos több mint kétmilliárd forintos kártalanítást követel, miután tervei szerint term...
Bővebben >>